Van Los Angeles door Las Vegas naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jef Cato - WaarBenJij.nu Van Los Angeles door Las Vegas naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jef Cato - WaarBenJij.nu

Van Los Angeles door Las Vegas naar San Francisco

Door: Jef en Cato

Blijf op de hoogte en volg Jef

25 Mei 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

11 mei 2013

's Morgens stonden we op tijd op om nog een tochtje naar Hollywood en Beverly Hills te maken. In het begin was het niet gemakkelijk om het Hollywoodsign te vinden maar uiteindelijk zagen we het opeens tussen de gebouwen door! We hebben een klein wandelingetje gemaakt over de walk of fame en zijn dan naar Beverly Hills vertrokken om het huis van Bruce Springsteen te gaan zoeken. We hadden een beetje opzoekwerk gedaan en gevonden dat hij op Tower Lane 1 in Beverly Hills een huis heeft dus wij daarheen... Geen nummer één te vinden natuurlijk!! Na een paar straten doorgereden te hebben, hebben we het moeten opgeven... Tante Nicole, het huis van Bruce hebben we dus niet kunnen vinden, hopelijk lopen we Obama nog tegen het lijf! We hebben vervolgens onze trip verder gezet richting Newport Beach waar we een whale watch toer hadden gereserveerd. Het weer was supergoed dus we hadden er veel zin in!! Het duurde niet al te lang voor we een hele hoop dolfijnen zagen passeren, het waren er wel een honderdtal wat heel indrukwekkend was. Na twee uur hadden we nog altijd geen walvissen gezien en moesten we terug richting de haven vertrekken. Omdat we geen walvissen hadden gezien kregen we een bonnetje om nog een keer tegen halve prijs terug te komen. We reserveerden dan maar om morgenvroeg nog eens te proberen!
Na de boottocht zijn we nog een milkshake gaan drinken op de pier van Newport Beach en hebben daarna een motelletje gevonden in Huntington beach.

12 mei 2013

Om half elf vertrok onze boot dus we waren iets vroeger daar en aten ons ontbijt buiten op een bankje. Het weer zag er niet al te best uit voor vandaag... Af en toe kwam de zon er wel door maar er was megaveel mist! Toen we met de boot vertrokken was het nog steeds hetzelfde, op de zee was het zelfs nog véél erger. We zagen amper iets en hebben dan ook twee uur rondgevaren voor niets, we zagen zelfs niet eens dolfijnen. Toen we terug in de haven aankwamen kregen we dan ook allemaal een bonnetje om gratis nog een keer te gaan... We boekten dan maar voor de volgende boot want een gratis toertje konden we nu moeilijk laten liggen. Derde keer goede keer?! 's Middags aten we iets kleins en om 2uur vertrokken we terug. Het weer was in Newport Beach al beter geworden maar op de zee was er nog steeds veel mist. Deze keer weer geen walvissen te zien, maar wel dolfijnen. We kregen weer een bonnetje voor 50% maar besloten toch maar wijselijk om gewoon door te rijden richting de Grand Canyon ;-) Drie keer proberen was wel genoeg! We hebben nog een paar uurtjes met de auto gereden en hebben dan een motel gevonden in Needles aan route 66.

13 mei 2013

Deze morgen vertrokken we al vroeg naar de Grand Canyon. We hadden nog een paar uurtjes rijden voor de boeg en hadden alleen maar vandaag de tijd om deze prachtige canyon te verkennen. Rond de middag zijn we er dan aangekomen. We konden niet met onze eigen auto naar de verschillende punten rijden en moesten daarom gebruik maken van de shuttles die werden voorzien. We zijn naar bijna elk viewpoint gaan kijken en telkens stonden we er weer van versteld hoe mooi het daar was. Het leek wel alsof het elke keer mooier werd! We hebben ook 2 californische condors gezien en hebben een stuk van de zonsondergang gezien aan Hopi-point. We bleven niet tot de zon helemaal onder was want het volk bleef daar maar toestromen en na zonsondergang waren er niet al te veel bussen meer die terugreden... Op de terugweg naar het visitorcenter zagen we onderweg nog elk en mule deer en zijn we nog uitgestapt om nog wat foto's te nemen. Er stonden twee mannetjes elk die allebei al een mooi gewei hadden! Degene die we in Yellowstone hadden gezien hadden allemaal nog maar een klein geweitje. We reden met de auto terug tot Williams en zochten daar een slaapplaats.

14 mei 2013

In de voormiddag zijn we naar Bearizona geweest. Dit is een drive-thru park met allemaal verschillende dieren die in de VS te zien zijn. We konden met onze eigen auto rijden maar moesten de ramen en deuren wel gesloten houden! Onderweg zagen we wolven, bizons, geiten, zwarte beren,... Daarna konden we nog wandelen door een stukje dierentuin waar ze nog wat kleinere dieren hadden zoals bevers, vosjes, kleine beren,... In de namiddag zijn we naar Monument Valley vertrokken, het was ondertussen al 3uur in de namiddag toen we daar aankwamen en het was redelijk bewolkt. Ik stelde voor om gewoon een motel te zoeken en te wachten tot morgenvroeg om het park zelf te bezoeken omdat ik dacht dat het mooier zou zijn als de zon scheen. Een motel zoeken dat iets of wat betaalbaar was bleek hier niet zo gemakkelijk te zijn. Uiteindelijk dan het dubbel moeten betalen als de andere keren omdat er niets anders in de buurt te vinden was!

15 mei 2013

Na het ontbijt zijn we naar Monument Valley vertrokken. We waren nog maar net vertrokken en de uitzichten waren al prachtig! We stopten al om wat foto's te nemen en zetten dan onze trip verder naar de ingang van het park. Deze keer konden we niet met ons pasje binnengeraken omdat dit park van de indianen is. We betaalden de inkom en begonnen aan de trip door dit fantastische landschap over de 'dirtroad' zoals dat hier zo mooi noemt. Er werd ons gezegd dat je normaal een tweetal uurtjes doet over de trip maar wij hebben er meer dan twee en half uur over gedaan, zo mooi vonden we het en zo hard genoten we van al de prachtige uitzichten. Op één van de punten kon je op de foto met een paard. De Jef wilde dit supergraag dus hij met z'n hoedje op het paard, ineens een windstoot en zijn hoedje de afgrond in ;-) Gelukkig kon hij er daarna nog bijgeraken om het te gaan halen. Na de middag zijn we richting Page vertrokken waar we in het visitor center gingen informeren hoe we het beste de antilope canyon konden bezoeken... Nu bleek dat dit voor een tochtje van anderhalf uur 26 dollar per persoon was... Dat geld hadden we daar nu net niet voor over dus zijn we naar de horseshoe bend gereden wat ook héél erg mooi was. Daarna zijn we nog tot aan Lake Powell gereden en hebben ons daarna een motel gezocht in Kanab.

16 mei 2013

Na een paar telefoontjes naar het thuisfront zijn we naar Bryce Canyon vertrokken. We reden ineens tot het laatste uitkijkpunt en zouden dan al de uitkijkpunten doen van vanachter naar voor. Uiteindelijk bleek dat we de mooisten hadden bewaard voor het laatst! Waaauw, dit is echt een heel speciale canyon. Je ziet allemaal torentjes die in een grote canyon gelegen zijn. Dit was weer een plaats waar je foto's kon blijven nemen!! We dachten dat we hier maar een halve dag voor nodig zouden hebben maar uiteindelijk hebben we hier toch zo goed als een dag rondgelopen. We hebben daarna een motel gezocht op de weg naar Zion National Park dat morgen op ons programma staat.

17 mei 2013

Het weer was niet zo heel goed vandaag... We vertrokken op tijd richting Zion National Park. Na een bezoekje aan het visitor center hebben we een wandeling gemaakt langs de rivier en bezochten nog enkele andere mooie uitkijkpunten. Iets na de middag begon het te regenen en na een tijdje besloten we dat het maar het beste was om terug te keren naar de auto. Uiteindelijk is het dan toch nog gestopt met regenen en zijn we nog teruggereden om nog een andere wandeling te doen. In de late namiddag zijn we doorgereden naar Las Vegas waar we voor drie nachten hadden geboekt in een motel vlak bij the strip!! Vlak voor het donker begon te worden zijn we nog naar the strip vertrokken waar we tot laat in de avond hebben rondgehangen. We wandelden helemaal tot aan het Luxor casino/hotel en terug. Onderweg keken we onze ogen nogal uit, een eifel toren, het vrijheidsbeeld, de Brooklyn bridge, een rollercoaster,... allemaal stond het daar te pronken met duizenden lichtjes.

18 mei 2013

Ons mama was niet zo goed vandaag. Hoesten en een snotneus... Uiteindelijk zijn onze pa, de Jef en ik alleen op pad vertrokken. We hebben het andere stuk van the strip afgewandeld richting the Venetian, daar varen gewoon gondels voor het hotel. Ik denk dat je je moeilijk kan voorstellen wat dat daar allemaal is als je er zelf niet geweest bent, allemaal zo overweldigend. Overdag geeft het je wel een heel ander gevoel als 's avonds. Overdag heb je al die lichtjes niet en dat is net wat Las Vegas maakt tot wat het is. We zijn gewandeld tot net voor de Stratosphere, hebben nog wat souvenirs gekocht en zijn dan terug richting onze motel vertrokken om eens te gaan kijken hoe het met ons mama was. Gelukkig ging het al wat beter met haar en in de vroege avond zijn we dan met z'n vieren naar de Bass Pro Shop gereden. Wat is me dat?! Een megawinkel... Als je binnenkomt sta je al onmiddellijk voor een mega-aquarium, in de winkel zelf staan wel 30 verschillende boten op een remork, spullen voor alle sporten die je je maar kan bedenken, bogen, jachtgerei en geweren,... Ze hebben er zelfs een schietbaan om je geweer/revolver/pijl en boog uit te testen. Heel de winkel is versierd met allemaal opgezette dieren, zelfs een giraf, een familie leeuwen,... Je kan het zo gek niet bedenken of je hebt het daar. Nadat we wat geshopt hadden zijn we dan verderdoor gelopen, bleek dat er ook nog een casino aan de winkel was (ah natuurlijk, we zitten hier in Nevada), met nog een megagroot aquarium waar zelfs een zeemeermin en een duiker in rondzwommen. Eens terug in Las Vegas centrum aangekomen zijn we nog iets gaan eten op the strip en liepen nog wat rond. Normaal wilden we vandaag al eens gaan gokken maar we vonden precies niet echt iets in onze prijsklasse ;-) We zouden morgen onze kans wel in downtown wagen.

19 mei 2013

In de voormiddag zijn we met de auto richting downtown vertrokken. We parkeerden onze auto in een parkeergarage en zijn te voet tot aan de Fremontstreet gewandeld. Dit is dé straat in downtown. We liepen casino in casino uit, genoten van een lekkere champagne brunch en hebben de rest van de namiddag al gokkend in een casino doorgebracht. Ons mama was uiteindelijk de enige die met winst naar huis is gegaan ;-) Onze pa, de Jef en ik hebben allemaal verlies gemaakt.. Maar we hebben ons toch goed kunnen amuseren. Ons mama en ik speelden de roulette en onze pa en de Jef speelden Black Jack. Eens terug in ons hotel aangekomen zijn we nog naar de strip gewandeld om nog eens naar The Venetian te gaan kijken maar de bootjes vaarden al niet meer... We zijn dan maar naar de vulkaanshow aan the Mirage gaan kijken en daarna nog een paar keer naar de fonteinshow aan de Bellagio. Ik vond dit zo mooi dat we zelfs 4 keer zijn blijven kijken ;-)

20 mei 2013

Voor we Las Vegas uitreden zijn we nog naar het bekende Las Vegas teken gereden voor een foto. Deze mocht natuurlijk niet ontbreken in onze collectie!! Daarna konden we onze tocht weer verder zetten, deze keer stond Death Valley op het programma. Na een paar uurtjes kwamen we aan in de laagste, droogste en heetste plek van de VS. We zijn eerst naar Dante's viewpoint gereden waar we al onmiddellijk een heel mooi beeld hadden over de hele vallei. Daarna zijn we tot het visitor center gereden om daar wat info te vergaren over hoe we het beste onze dag zouden indelen. We bezochten vervolgens nog de zoutvlaktes en de zandduinen. Tegen de late avond zijn we het park uitgereden en hebben we een slaapplaats gevonden op de weg naar Yosemite! Eerst waren we van plan om ook Sequoia NP nog te doen maar ondertussen zijn we te weten gekomen dat ook in Yosemite een sequoiabos is. Sequoia's zijn megagrote bomen van soms honderden jaren oud, in Yosemite staan er zelfs een paar waar ze een gat in gemaakt hebben en waar je door kan lopen!

21 mei 2013

Deze morgen zijn we op tijd vertrokken richting Yosemite. Onderweg zijn we een ontbijtje bij de Mcdonalds gaan eten en vlak voor we het park binnenreden zijn we nog naar het visitor center in Lee Vining geweest om nog wat info te vragen. De man van het infobureau raadde ons aan om ook het Mono Lake te bezoeken dus hebben we daar eerst nog een bezoekje aan gebracht. Tegen de middag konden we dan eindelijk Yosemite binnenrijden. We zaten terug een stuk hoger en hier was het veel kouder dan in Death Valley, op sommige plaatsen lag er zelfs nog sneeuw naast de baan! Na enkele stops onderweg zijn we nog tot aan een punt gereden waar we nog een wandeling maakten naar een punt waar een sequoiaboom stond waar je door kon wandelen! Het naar beneden wandelen viel goed mee maar toen we terug moesten moesten we helemaal naar boven en onderweg zijn we dan ook een paar keer gestopt om even te rusten ;-) Na de wandeling zijn we helemaal naar het zuiden van het park gereden en zijn we daar een slaapplaats gaan zoeken. In Fishcamp vonden we niets meer en bleek ook niet echt iets betaalbaar te zijn. We zijn dan een dorpje verder gereden en vonden daar toch iets dat meer in onze prijsklasse lag. We stopten nog langs de winkel en kochten vlees, groentes en koude patatjes zodat we eindelijk onze BBQ eens konden gebruiken!! De Jef en onze pa hebben uiteindelijk onze vleesjes lekker klaargemaakt :-)

22 mei 2013

's Morgens zijn we na het ontbijt naar de Mariposa Grove vertrokken. Dit is een bos in het zuiden van het Yosemite NP waar nog heel veel sequoia's staan. We maakten een wandeling van een paar kilometer. Na een tweetal uurtjes wandelen kwamen we terug aan bij de auto en zijn we naar het Glacier point gereden. Dit is een punt dat uitkijkt over heel de vallei, vanaf hier kan je zo goed als al de bekende watervallen en bergen van Yosemite zien waaronder de Yosemite falls, el Capitan en Half Dome. Op de weg naar Yosemite Village zagen we opeens allemaal mensen langs de kant staan en uit ervaring weten we dat er dan iets te zien is. We stopten en jaja, een zwarte beer!! Hij stond mooi te grazen in een vallei. Ik wist eerst niet goed of het nu een grizzly was of een zwarte beer want hij zag niet zwart maar bruin maar ik vroeg aan iemand die ook foto's stond te nemen welke beer het was en het bleek dan toch een zwarte beer te zijn. Blijkbaar kunnen die ook bruin zijn ;-) Daarna zijn we doorgereden naar Yosemite Village en zijn nog naar de Yosemite Falls gaan kijken en naar El Capitan (de berg die Tom Waes heeft beklommen in één van zijn afleveringen). In de vroege avond zijn we dan het park nog uitgereden en onderweg een pastatje gaan eten. Uiteindelijk hebben we een slaapplaats in Oakdale gevonden.

23 mei 2013

In de voormiddag zijn we in Oakdale vertrokken en in Manteca zijn we gestopt bij de Walmart waar we meer dan 2uur rondliepen! De Walmart is weer een winkel waar je zo goed als alles kan kopen. De Jef kocht een broek en een paar t-shirten, onze pa ook een paar t-shirten en dan moesten we nog een paar souvenirs voor mensen meebrengen. In de late namiddag zijn we dan in San Francisco aangekomen waar het niet simpel was om een slaapplaats te zoeken. We zijn wel tien verschillende motels afgeweest maar alles was superduur! Op vele plaatsen konden we ook maar één nacht blijven omdat het morgen een verlengd weekend is met Memorial Day in het vooruitzicht. Slechte timing met andere woorden! Uiteindelijk hebben we na lang zoeken dan toch iets gevonden en zijn we nog naar Fisherman's Warf gewandeld en hebben daar nog een hele avond rondgehangen.

24 mei 2013

Deze morgen hebben we nog eens uitgeslapen. Tegen 11uur zijn we dan richting de Golden Gate Bridge vertrokken en daarna zijn we het centrum van de stad nog wat gaan verkennen. We wandelden naar de Coit Tower, door China Town, langs de trammetjes,... Rond 5uur zijn we richting de luchthaven vertrokken. Gisteren hadden we nog een hotelcoupon op het internet gevonden en we dachten dat we hier wel meer geluk zouden hebben dan in het centrum van San Francisco maar niets was minder waar... Memorial Day Weekend dus alles was superduur :-S 's Avonds de was nog gedaan en ingepakt want morgen vertrekken we naar New York, onze laatste bestemming!!

J&C!

• 30 Mei 2013 - 09:46

Dorien Van Ballaer:

nog eventjes genieten cato!!!
    Deze verslagen komen zo bekend voor, zalig! ik maak het precies een tweede keer mee :-)!!
    Het is echt fantastisch daar, zo mooi!

Amuseer jullie nog en tot snel!!!!!!!!
    xxx

• 30 Mei 2013 - 10:33

Tante Liliane:

Hallo mannekes, nog een paar daagjes en jullie staan weer terug in ons landje. Het is voorbij gevlogen hé.
    Wat jullie allemaal gezien en meegemaakt hebben tis ni te geloven zo mooi.
    Geniet nog met volle teugen,en tot binnenkort.
    De grtjes aan de rest van de familie.
    DAAAAAAAAAG.

• 06 Juni 2013 - 15:56

Jef En Cato:

@ Dorien: Jaaa, ongelofelijk prachtig. In het echt is het nog mooier dan op de foto's :-)

@ tante Liliane: ondertussen al terug helemaal aangepast aan het Belgische leventje en op deze moment volop aan het solliciteren en tegelijk aan het genieten van het goede weer dat we hebben meegebracht ;-)