De eerste dagen in Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Jef Cato - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Jef Cato - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Rio de Janeiro

Door: Jef en Cato

Blijf op de hoogte en volg Jef

21 Oktober 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

18 oktober 2012

De laatste weken zijn superdruk geweest voor ons beide. Bezoekjes brengen aan iedereen, tussendoor nog wat werken, de reis voorbereiden, op weekend met de vriendinnen, enkele afscheidsfeestjes (danku mama, pa, Marc en Ann voor de leuke familiefeestje, tante Lief, tante Nicole, moeke en al de rest voor het pannenkoekenfeestje en de vriendinnen voor het fantastische weekend!!), inkopen doen, inpakken,... en dan opeens die 18de oktober, ons vertrek! Een dag waar we beiden jaren naar uitkeken.
's Morgens om 4u liep de wekker af. Ontbijten verging me niet zo goed, ZENUWEN! We waren 3 uur te vroeg op de luchthaven maar beter te vroeg dan te laat natuurlijk, na (toch wel een emotioneel) afscheid nog een koffietje gedronken bij de Starbucks en toen konden we onze bagage inchecken. 1.10u naar Londen en van daaruit nog 10.40u naar Rio! Die tweede vlucht duurde echt lang.. Geef ons toch maar nachtvluchten!! Al maar goed dat we elk een eigen Tvtje hadden, filmpjes kijken om de tijd te verdoen was dus de boodschap. Uiteindelijk rond een uur of 23u plaatselijke tijd in onze hostel aangekomen, nog wat mailtjes gestuurd, iets gedronken en in ons bed gekropen. Voor ons was het toen al 05.30u (Belgische tijd) dus we waren beiden doodop!

19 oktober 2012

's Morgens waren we allebei al vroeg wakker (jetlag...), na een lekker ontbijtje zijn we de stad ingetrokken nadat de vrouw van onze hostel ons met google translate had uitgelegd waar we het beste heen konden gaan (ze spreekt namelijk geen woord Engels). Het was niet zo'n goed weer dus we hielden het bij het verkennen van de Centro, Lapa, Santa Teresa, Gloria, Catete, Flamengo en Botafogo (het plaatsje waar we ook verblijven), we zagen veel oude gebouwen, veel afval op straat, veel zwervers, veel planten, bomen, parkjes en vogels, een familie penseelaapjes,... Rio is echt een leuke stad; vriendelijke mensen, gezellige winkeltjes en straatjes, mooie stranden,...! In Santa Teresa zijn we dan iets gaan eten en dan maar terug richting de hostel gegaan want we zagen een onweertje afkomen. Onderweg nog snel de winkel binnengesprongen om nog wat drankjes te kopen en wat zag ik daar staan?! De ovomaltine (speculoospasta) van het chocofabriek ;-).
Morgen staan de bekende stranden en de cristo op het programma, hopelijk hebben we dan wat beter weer! Vandaag dus een rustig avondje in de hostel met een koekje en een drankje.

20 oktober 2012

Deze morgend zaten de Jef en ik als eerste aan het ontbijt om 8u want er werd ons verteld dat het een mooie dag ging worden dus stond er heel wat op ons programma! We wandelden tot aan Botafogo beach om te kijken of de cristo rendentor niet met z'n koppie in de wolken zat en we hadden geluk, we zagen hem mooi staan! Wij op de bus naar Cosme Velho om van daaruit met het treintje de Corcovado (de berg waar het grote christusbeeld opstaat) op te rijden. Toen we in Cosme Velho aankwamen was het er superdruk, de voorbije dagen was er redelijk wat bewolking geweest dus iedereen wilde vandaag die berg op. We kochten ons ticketje om 9.45u en we konden met het treintje naar boven om 12.20u... Je moet er wat voor over hebben dachten wij! Eens boven op de berg aangekomen was het er superdruk, je kon daar echt over de koppen lopen. Na de nodige foto's en een drankje terug aanschuiven om naar beneden te gaan. Al goed ging dat iets vlotter. Eens terug in Cosme Velho aangekomen zijn we op de eerste bus gesprongen die naar Ipanema reed. Echt prachtig die stranden. Na een korte strandwandeling en de nodige foto's was het tijd voor een caipirinha, LEKKER! En dan weer verder naar het volgende strand, Copacabana. Ondertussen begon het al te schemeren (om 18u is het hier pikdonker) dus hebben we maar een bus gepakt richting de hostel. In de hostel hebben we nog spaghetti gemaakt en een ijskoud douchke genomen (het ziet er naar uit dat ook hier in Brazil geen warm water is zoals in Suriname...). Al maar goed dat de temperaturen ijskoude douchkes toelaten ;-)

Xxx J&C

foto's zijn te bekijken op facebook: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4775016984222.2185018.1559494533&type=1#!/media/set/?set=a.4775016984222.2185018.1559494533&type=1

• 21 Oktober 2012 - 08:57

PAPA:

Het lezen kan beginnen !!!!
    Catoke & Jef Maak er een groot avontuur van

• 21 Oktober 2012 - 12:37

Mama:

jaja, de verhalen zullen nu wel binnenkomen.
    mooie foto's x

• 21 Oktober 2012 - 12:40

Jinse:

Joepie, het eerste verslagje al gelezen. Blijven volhouden zou ik zo zeggen :-). Het lijkt mij daar al enorm leuk ! Dikke kus

• 21 Oktober 2012 - 15:49

Mies:

ik volg jullie reis zo goed ik kan ,en wou da ik erbij was amaaai geniet ervan schattekes xxx

• 21 Oktober 2012 - 18:55

Ing En Dirk:

Juist het verslag gelezen. Kan ni anders dan geweldig zijn. Geniet met volle teugen van alles
    en van elkaar. Groetjes Ing

• 21 Oktober 2012 - 21:24

Ines En Willem:

ooooo die caipirinhas zijn zo lekker daar! overal en altijd te verkrijgen, en de beste van de wereld!

cristo met de trein.. wij hadden dat met een busje gedaan en niet hoeven aan te schuiven. We ware er ook tege valavond geweest zodat de lichtjes ook begonnen schijnen :)

nen tip veu de gillie: een restaurant waar ze met stukken vlees aan tafel komen en stukjes afsnijden met een buffet zoveel als je wil (maar we zijn de naam vergeten)

• 21 Oktober 2012 - 21:26

Ines En Willem:

tschiet me net te binnen! een churrascaria noemt dat restaurant :)

• 22 Oktober 2012 - 17:45

Dianeminnen:

Mooi om jullie avonturen te volgen ,genieten maar !

• 24 Oktober 2012 - 16:28

Lotte:

Tof verhaal Cato en Jef, ik blijf jullie blog volgen (en vertel de verhaaltjes wel door aan Toon). Het weer zakt hier in een week tijd 14 graden. Vorig weekend 23 graden en volgend weekend nog maar 7 graden. Het vriesweer komt er dus aan! Geniet van het zonnetje, de cocktails, het mooie uitzicht en elkaar! Liefs

• 24 Oktober 2012 - 20:21

Tante Nicole:

We zijn net terug uit Spanje,en ik heb dus de eerste week gemist.
    Gelukkig zijn we maar 1 week weggeweest,zodat ik als trouwe fan vanaf het begin kan volgen.
    De foto's zijn mooi,en ik weet zeker dat ze net als jullie verhalen nog mooier en spannender zullen worden.
    Bijna 8 maanden op trip,het lijkt mij als (ouwe) tante een wonder dat jullie voor de rest van jullie (jonge) leven zullen meedragen en koesteren.
    Zorg goed voor elkaar.
    Dikke kus x

• 25 Oktober 2012 - 08:20

Lieselotte:

Zorg maar dat je geniet!!

• 26 Oktober 2012 - 03:40

Jef En Cato:

Danku voor alle leuke reacties!! Wij stappen zo dadelijk op de bus richting Paraguay. Veel leesplezier met ons tweede verslagje :-)