3 weken Cuba met z'n 5 in de Chevrolet oldtimer - Reisverslag uit Havana, Cuba van Jef Cato - WaarBenJij.nu 3 weken Cuba met z'n 5 in de Chevrolet oldtimer - Reisverslag uit Havana, Cuba van Jef Cato - WaarBenJij.nu

3 weken Cuba met z'n 5 in de Chevrolet oldtimer

Door: Jef & Cato

Blijf op de hoogte en volg Jef

25 Maart 2013 | Cuba, Havana

4 maart 2013

Deze morgen zijn we op tijd opgestaan om nog te bellen met de moekes en om alles in te pakken. Tegen 12uur stond onze taxi al voor de deur en zijn we richting de luchthaven vertrokken. Na alles ingecheckt te hebben zijn we nog iets gaan eten en dan gaan wachten op onze vlucht! Om 15.34u konden we dan eindelijk vertrekken naar Cuba. Wanneer we daar aankwamen hebben we zeker een uur moeten wachten vooraleer we door de immigratie waren, net voor ons waren er nog een paar vliegtuigen geland dus er stond echt massas veel volk aan te schuiven. Toen we dan eindelijk onze rugzak konden gaan halen was hij zelfs al van de band gehaald omdat het zo lang had geduurd! Uiteindelijk buiten geraakt en de ouders van de Jef gevonden (die aan de verkeerde uitgang stonden te wachten ;-) ), blijkbaar stond het verkeerd op de TV's aangegeven waardoor wij hen dus eerst hadden gevonden alvorens zij ons zagen. Zij hadden al geregeld dat we de volgende 3 weken met onze chauffeur Leonardo in een oude Amerikaanse chevrolet uit 1957 door Cuba zullen rondrijden, echt fantastisch. Onderweg viel het ons al onmiddellijk op hoeveel oude auto's hier nog rondrijden. Het lijkt hier precies alsof de tijd hier 50 jaar heeft stil gestaan (niet dat ik weet hoe het er bij ons 50 jaar geleden uitzag maar toch ;-) ) We passeerden langs de plaza revolucion waar het grote portret van Ché Guevara verlicht tegen een gebouw hangt. Eens in onze casa aangekomen hebben we nog gegeten en nog wat pintjes en baileys gedronken om dan lekker uitgeput in bed te kruipen. Wat een zalig weerzien!

5 maart 2013

Na een lekker ontbijt stond onze chauffeur Leonardo ons al op te wachten om richting Viñales te vertrekken. Onderweg zijn we nog gestopt aan Las Terrazas waar we iets gedronken hebben en een oude koffieplantage bezochten en vlak voor we in Viñales aankwamen zijn we nog naar een mirador gereden waar we een mooi uitzicht hadden over de hele vallei. Eens aangekomen in de casa zijn we in de stad nog wat kleine inkopen gaan doen en hebben we de rest van de avond in onze casa doorgebracht.

6 maart 2013

Vandaag stond er een tripje te paard door het nationaal park van Viñales op het programma. Onderweg legde de gids uit wat voor plantages er allemaal waren en we stopten aan een tabacco plantage waar we te zien kregen hoe de bladeren worden gedroogd en hoe je een cigaar moet maken. Daarna kregen we nog een drankje aangeboden met cocosnoot, pompelmoes, honing en rum voor degenen die wilden. Een soort van coco loco zoals we ze eerder hadden gedronken ;-) Daarna bestegen we ons paardje weer om onze tocht verder te zetten naar een grot in de buurt. Hier konden we inwandelen tot aan een 'natuurlijk zwembad' ergens in de berg. De Jef en ik pasten maar voor het zwemmen maar er waren mensen die hier een frisse duik namen.. Na deze korte wandeling begonnen we aan onze terugweg en stopten we nog aan het huis van onze gids waar we nog een koffietje kregen aangeboden. Rond 2uur waren we terug en nam ik afscheid van onze Mauro (mijn paardje). Onze taxichauffeur stond ons al op te wachten en bracht ons terug naar de casa waar we nog iets kleins aten. Daarna zijn we nog naar la cuevo del indio geweest, ook een grot. Hier moesten we eerst een stuk doorwandelen en dan verder met het bootje. Onderweg toonde de gids ons vanalle figuren die je kon zien in de rotsformaties. Op de terugweg naar Viñales zijn we nog gestopt aan een café dat in een grot was en eens terug aangekomen aan onze casa konden we al aanschuiven aan tafel voor een lekker avondmaal.

7 maart 2013

We zijn deze morgen na het ontbijt vertrokken richting Playa Larga. Onderweg heb ik een hele tijd geslapen. Tegen de middag zijn we gestopt om ergens iets te eten en daarna moesten we nog een uurtje rijden tot aan de krokodillen. We wisten eigenlijk helemaal niet goed wat we ons hierbij moesten voorstellen maar het was dus gewoon een krokodillentuin waar er massas krokodillen in vuile poeltjes lagen. Op een half uur hadden we het daar dan ook gezien en na een cocktailtje de trip richting Playa Larga maar verdergezet. Eens daar aangekomen ons geïnstalleerd op de kamer en richting het strand getrokken waar we nog iets dronken in een barretje. 's Avonds hebben we in onze casa gegeten en de trip naar de Salinas van morgen geregeld.

8 maart 2013

Na het ontbijt stond onze gids ons op te wachten voor onze deur. We moesten eerst nog passeren langs een bureautje waar we inkomtickets moesten kopen voor het nationaal park waarin de Salinas gelegen zijn. Eens aan de Salinas aangekomen zagen we verschillende watervogels; de witte en bruine pelikaan, flamingo's, grote blauwe reiger, witte reiger, Cubaanse zwarte havik,... na een paar uurtjes hadden we het daar gezien en zijn we bij ons aan het strand onze onderwatercamera eens gaan testen. Ik durfde er eerst niet zo goed mee onder water ;-) voelt raar om een camera mee onder water te nemen, maar hij heeft het overleefd! Klaar om morgen te gaan snorkelen dus! 's Avonds terug in onze casa gegeten en op tijd in bed gekropen.

9 maart 2013

Vandaag zouden we met de man van onze casa gaan snorkelen en dan vis vangen om 's middags als lunch op te eten. Na het ontbijt vertrokken we naar een plaats een tiental kilometer verderop aan de varkensbaai. Het was nog lekker frisjes maar het water was heerlijk! Een goede 26°, perfect voor ons. Onze onderwatercamera ging natuurlijk met ons mee. Het water was superhelder en je kon goed ver zien, beter dan het water aan de Pacifische kant. Onze gids had zijn harpoen bij om te gaan jagen. De Jef, de Marc en ik gingen met hem mee en Ann bleef aan het koraal snorkelen. Eerst vingen we een grote snapper dogfish. Daarna zijn we nog tot aan een scheepswrak gezwommen waar we ook nog gesnorkeld hebben en naar visjes zochten en een Mero (?) schoten! Iets later hebben we dan nog een langoste gevangen en een zeeduivel geschoten, genoeg voor onze lunch en zelfs ons avondeten want de dogfish zouden we als avondeten krijgen straks. Met de zeeduivel moest hij wel voorzichtig zijn want daar had hij al een paar keer een accidentje mee gehad. Hij had dan ook een schaar mee om de giftige pinnen af te knippen. Eens terug aan de rotsen aangekomen waar we gestart waren heeft de Jef wat hout gesprokkeld terwijl de gids de visjes fileerde. Dan heeft hij ons potje gekookt, de zeeduivel, de Mero en de langoste met wat tomaatjes, uien en kruiden. We kregen alles mooi geserveerd op een groot blad van de boom geplukt. Na de middag zijn we dan terug richting de casa gereden en in de namiddag zijn de Jef en ik nog even naar het strand geweest waar we onder palmbomen nog wat in onze boek hebben gelezen. 's Avonds kregen we dan als avondeten de dogfish geserveerd, superlekker, verser konden we het niet krijgen!

10 maart 2013

Vandaag zouden we van de varkensbaai naar Cienfuegos rijden. Na het ontbijt heel ons hebben en houden de auto ingeladen en vertrokken voor alweer een nieuw avontuur :-) Onderweg nog gestopt aan het museum aan playa Giron en dan in één trek doorgereden tot we in Cienfuegos aankwamen. We logeren hier ook weer in een casa maar hier hebben we echt zelf een appartementje met een eigen keuken, living en twee kamers met twee badkamers. Allemaal heel proper en mooi. Op het dak hebben ze nog een terras met een zwembad. We dronken nog een cocktail en in de late namiddag reden we met onze Leo door Cienfuegos om de stad wat te verkennen. Onderweg werden we langs alle kanten gefotografeerd door iedereen, kan ook niet anders met zo'n shikke car natuurlijk ;-) We liepen over de boulevard en dronken nog iets aan een pleintje. 's Avonds zijn we nog iets gaan eten in een restaurantje en kropen op tijd in ons bed!

11 maart 2013

Na het ontbijt zijn we vertrokken naar de El Nicho watervallen. Supermooi maar ongelofelijk koud! Je kon hier ook zwemmen en dat hebben we gedaan maar oooh, zo'n koud water, het werd zelfs niet eens warm aanvoelen na 5minuten in het water, ik bibberde nog altijd. Na de watervallen hebben we nog iets gegeten en gedronken in het restaurantje aan de watervallen en zijn we nog tot aan een hotel gereden waar we ook nog iets dronken. Dit vonden we niet zo de moeite, een omweg voor niets ;-) het was wel gelegen aan een groot meer maar eigenlijk was er niet echt iets te zien. 's Avonds hebben we in onze casa gegeten en nog een cocktailtje gedronken aan de bar.

12 maart 2013

JOOOEPIE! Vandaag stond het zwemmen met de dolfijnen op het programma! Ik was al een beetje zenuwachtig 's morgens. Dit wilde ik echt supergraag doen hier en nu was het eindelijk zo ver. Na het ontbijt zijn we eerst in de stad nog geld gaan wisselen en dan de ticketjes voor het dolfinarium gaan kopen. Om 2 uur zou de show beginnen dus we hadden nog even tijd om daarvoor te gaan zwemmen in Hotel La Union en een cocktailtje te drinken. Om 1uur zijn we dan met Leo naar het dolfinarium gereden. Het was er helemaal niet zo druk, wij hadden hier redelijk wat volk verwacht maar ik denk dat we met z'n tienen waren en dat was het! Het dolfinarium was gelegen in een kleine 'baai' die grensde aan de zee. Een betere plek konden ze hier niet hebben voor die dolfijnen, ze konden gewoon de hele tijd in het zeewater zwemmen! Om stipt 2uur begon de show dan eindelijk. Ik mocht al direct met hun tweede actje meedoen, een hoelahoepwedstrijd tegen de dolfijnen ;-) natuurlijk verloren, haha! Daarna was het de beurt aan de Jef, hij moest tot in het midden van het water zwemmen en daar blijven wachten met zijn benen gestrekt naar beneden. Opeens werd hij door de twee dolfijnen uit het water geduwd en stond hij helemaal rechtop, wel een meter boven het water met onder elke voet een dolfijn, echt fantastisch! Na de show was het dan eindelijk zo ver, we zouden gaan zwemmen met de dolfijnen. Uiteindelijk bleek dat we maar met 3 waren voor het zwemmen. Viel dat mee seg! Het was echt ongelofelijk, we dansten met de dolfijnen, kregen kusjes, werden door ze voortgetrokken in het water en het tofste van allemaal; we moesten plat op onze buik in het water gaan liggen en onze voeten naar achter steken zonder ze te buigen en dan werden we onder elke voet door een dolfijn in de lucht geduwd, echt supergemakkelijk want je moest zelfs helemaal niet je evenwicht zoeken, dat deden de dolfijnen voor jou! Waauw, wat een leuke ervaring was me dat. Na ons dolfijnenavontuur zijn we nog iets gaan eten aan playa Rancho Luna en hebben we daar nog wat op het strand gezeten tot het tijd was om nog iets in de Palacio Azul te gaan drinken waar onze huisbaas Adrian barman is.

13 maart 2013

Rond 10uur zijn we naar Trinidad vertrokken. We waren bijna de stad uit toen de Leo telefoon kreeg van de mensen waar we net gelogeerd hadden; de sleutel vergeten af te geven ;-) Helemaal terug dus. Het duurde ongeveer een anderhalf uur voor we in Trinidad aankwamen. We zijn eerst iets gaan eten en de rest van de namiddag hebben we op terrasjes, in de winkeltjes en in de straatjes van Trinidad doorgebracht. 's Avonds hebben we gegeten in onze casa en nog een paar afleveringen van Fawlty Towers gezien ;-)

14 maart 2013

Na het ontbijt stond de Leo ons alweer op te wachten. We reden naar de Peninsula Ancón waar we normaal wilden gaan snorkelen. Aan het eerste strandje waar we naartoe gingen was er superveel wind en het was daar veel te koud om te zwemmen! Ondertussen had de Leo al van andere taxichauffeurs gehoord dat er in de buurt een plaatsje was achter een hotel waar er ook een strandje was met veel minder wind. We zijn dan maar daar heen gereden en hier konden we ook zwemmen. 's Middags zijn we iets kleins gaan eten en daarna naar de Valle de los Ingenios gereden waar er een mirador was over de hele vallei. Tegen de vroege avond waren we dan terug in Trinidad en hebben we nog wat door de stad gelopen. Trinidad is echt een superleuke stad om in rond te wandelen. De huisjes zijn allemaal mooi in verschillende kleuren en het is er echt gezellig. Onderweg kochten we nog wat souvenirs en zijn we nog iets gaan drinken in de Casa de la Musica. 's Avonds werd de cena geserveerd in onze casa, camarones met rijst, lekker lekker!

15 maart 2013

Deze morgen zijn we na het ontbijt vertrokken richting Camagüey waar we in de late namiddag zijn aangekomen. Omdat wij de tijdens de eerste dagen ergens een nacht minder lang gebleven waren dan normaal waren we de dagen daarna overal een dag te vroeg wat tot nu toe geen problemen had gegeven. In de casa waar we nu zouden slapen was er echter maar één kamer vrij dus de Jef en ik hebben dan in een andere casa een paar huizen verder geslapen. In de namiddag zijn we nog naar het centrum van Camagüey gewandeld waar we nog wat pleintjes bezochten en iets gingen drinken. Ook zijn we naar de kapper/barbier geweest voor een knip en scheerbeurt voor de Marc :-)

16 maart 2013

Tegen 9uur zijn de Jef en ik met al onze spullen naar de andere casa vertrokken om te gaan ontbijten. Rond half tien zijn we vertrokken richting hacienda de Belen. Wij hadden gelezen dat dit een hacienda was waar verschillende wandelingen vertrokken waarop je veel vogels kon zien en waar een soort van ranch was waar zebra's, paarden, antilopen,... rondliepen. Na een twee uur durende verschrikkelijke rit (de weg was namelijk superslecht, 2uur gereden op een 40 km) kwamen we dan aan aan de hacienda waar één zebra was, 2 antilopen en een paar paarden. Het was superwarm op de middag dus veel moesten we niet verwachten van de vogels... De Jef en ik hebben wat rondgewandeld en nog wat vogeltjes gespot terwijl Ann en de Marc nog wat aan het zwembad zijn blijven zitten. Daarna hebben we nog iets gegeten en zijn we terug richting Camagüey vertrokken. Eens in de casa aangekomen kregen we dan onze kamer, hebben we nog gegeten en op het terras gezeten en een boekje gelezen!

17 maart 2013

Deze morgen zijn we rond half tien vertrokken van Camagüey naar Moron. Onderweg had ik mijn arm uit het raam hangen met als gevolg dat ik nu één verbrande arm heb ;-) dat zal er binnenkort mooi uitzien! Rond de middag zijn we in Moron aangekomen en tegen 3uur zijn we met onze Leo naar twee lagunas in de buurt gereden, laguna de redonda en laguna de leche, waar we iets dronken. 's Avonds hebben we in onze casa gegeten en zijn we op tijd in ons bed gekropen want morgen zal een drukke dag worden!!

18 maart 2013

Het was alweer een schitterende dag vandaag. Vandaag zouden we Cayo Coco en Cayo Guillermo bezoeken, twee eilanden een 30 km voor de kust van Cuba. Ze zijn verbonden met een weg over de zee. Volgens onze Leo hadden ze per meter weg 80 camions met stenen nodig en werd er 1 meter per dag aangelegd. Wij weten niet echt of dit klopt want na een klein rekensommetje; 1 meter per dag, 1000 meter in één kilometer, 30000 dagen voor 30 km, meer dan 100 jaar voor de weg... Net iets te lang denk ik. Het kan goed zijn dat ze op sommige stukken maar 1 meter per dag deden maar er zijn ook veel stukken waar veel mangrove in het water groeit wat dus wilt zeggen dat de zee daar niet zo heel diep zal zijn. Achja, toch knap dat ze hier zomaar een weg van 30 km aanleggen door de zee. Beter en veel gemakkelijker dan een ferrietje nemen in ieder geval ;-) We reden eerst helemaal tot aan het einde van Cayo Guillermo waar Playa Pilar gelegen is, volgens al de Cubanen die we erover hoorden spreken het mooiste strand van héél Cuba en prachtig was het ook! Een parelwit strand met zandkorrels, zo klein heb je ze nog nooit gezien en helderblauw water, waaauw!!! We bleven hier een paar uurtjes, aten en dronken iets en reden dan nog tot aan Playa Flamenco. 's Avonds aten we in onze casa, dronken nog iets en keken een filmpje.

19 maart 2013

Na het ontbijt konden we alweer vertrekken, Remedios was de volgende bestemming, tevens onze voorlaatste al! Wat gaat de tijd weer snel voorbij!! Het was een 120 km rijden dus tegen de middag waren we al in Remedios. De casa waar we normaal zouden slapen was bezet maar we konden slapen in een casa in de buurt. De Jef en ik zijn nog naar het stadje gewandeld waar ik 2 sigarenkistjes op de kop kon tikken voor 2 dollar het stuk. Voor de rest van de namiddag heeft de hele tijd geregend, de eerste keer trouwens sinds we hier in Cuba zijn!! 's Avonds keken we met z'n allen nog een filmpje in de living, Hudson Hawk.

20 maart 2013

Vandaag stond Cayo Santa Maria op het programma. Na het ontbijt stond onze Leo ons alweer op te wachten om er met onze Chevrolet op uit te trekken. Na een dik uur kwamen we aan op de Cayo, net zoals twee dagen geleden toen we naar Cayo Coco reden was ook hier een hele weg door de zee aangelegd. Deze leek nog langer dan de vorige, ik denk wel een 50 kilometer. We reden eerst wat rond en bezochten enkele strandjes waaronder Playa Salina en nog een strandje naast één of ander hotel waarna we gingen informeren waar we hier ergens snorkelmateriaal konden huren. Blijkbaar was er nergens een maatschappij waar je enkel snorkelgerief kon huren, enkel een trip met een boot naar een rif voor 40 dollar per persoon. Dat vonden we net iets te veel voor maar 2uur. We zijn dan maar naar Cayo Brujas gereden waar we naast het één of ander hotel op het strand konden en waar we iets konden eten en drinken. Het water was hier echt heerlijk om te zwemmen. Het voelde veel warmer aan dan op Cayo Coco, ook al is het hier dezelfde zee. Waarschijnlijk voelde het warmer omdat het strandje in een baai gelegen was. Tegen 4uur zijn we dan terug richting Remedios gereden en hebben we gegeten in onze casa. Ann en ik zijn nog naar het stadje gewandeld om kaartjes te kopen maar al de winkeltjes waren al gesloten...

21 maart 2013

Deze morgend begonnen we al vroeg aan onze terugweg naar Havana. Onderweg stopten we in Santa Clara waar een groot standbeeld staat van Che Guevara en waar er een museum is ter ere van hem en zijn kompanen. Daarna reden we door tot aan Varadero waar we een pizzatje aten in de rápido, wat over marktjes wandelden om nog wat souvenirs te kopen en de befaamde stranden van Varadero eens gingen inspecteren. Voor ons is het ondertussen duidelijk, playa Pilar op Cayo Guillermo is duidelijk het mooiste strand dat we hier gezien hebben, net zoals de Cubanen ons hadden verteld ;-) Op de weg van Varadero naar Havana zijn we nog gestopt aan een vallei waar ik EINDELIJK na zolang zoeken mijn kaartjes heb gevonden! Net voor Havana zijn we nog langs het appartement van de Leo gereden en dronken we een glaasje schuimwijn samen met zijn vrouw. Tegen half 8 kwamen we dan eindelijk terug aan in Havana na een hele dag onderweg geweest te zijn! Nu bleek dat Pototo (de man waarbij Ann en de Marc onze trip geregeld hebben) pas gisteren naar onze casa in Havana gebeld had voor onze kamers te reserveren, natuurlijk véél te laat. We hadden al onze valiezen uitgeladen en de Leo was al vertrokken toen de vrouw het vertelde, daar stonden we dan... Nu, dat had die vrouw dan op z'n minste ook wel wat eerder kunnen zeggen, dan had de Leo onze spullen tenminste nog met de auto kunnen vervoeren maarja, na een paar telefoontjes konden we dan naar een casa in de buurt die uiteindelijk wel helemaal beneden de verwachtingen lag. Ze voldeed wel aan de vraag van de ouders van de Jef voor 2 kamers met elk een badkamer maar er was geen ruimte waar we samen nog iets konden drinken of samen konden zitten. Dus de ouders van de Jef terug bellen naar Pototo en morgen zou hij dan iets laten weten hoe het nu verder zal verlopen met ons hier in Havana.

22 maart 2013

's Morgens kreeg Ann telefoon van Pototo, hij had een huis gevonden in Vadedo, de andere kant van Havana... Jammer natuurlijk want hier zaten we vlakbij Havana Vieja. Leonardo kwam ons na het ontbijt ophalen. We reden eerst langs het tabaksfabriek waar we te horen kregen dat het fabriek verhuisd was naar een nieuwe lokatie. We konden tickets kopen in een naburig hotel en zijn dan met onze Leo naar de nieuwe lokatie van de fabriek gereden. We kregen een rondleiding maar mochten geen foto's nemen... Ik heb er stiekem toch een paar genomen ;-) We kregen te zien waar de vrouwen de nerven uit de bladeren haalden en ze sorteerden, en de plaats waar de sigaren dan gerold worden. Na ons bezoekje aan de fabriek zijn we nog naar een artisanaal marktje geweest en naar het museum van de rum waar we ook iets aten. Daarna heeft de Leo ons naar onze nieuwe casa gebracht die veel gezelliger was als de vorige. Tegen half vijf is hij ons dan terug komen ophalen voor nog een rondrit door de stad. We bezochten de Plaza de la Revolucion en gingen eens een kijkje nemen in Hotel Nacional. Daarna zijn we ineens doorgereden naar Pototo waar we met z'n allen gingen eten. Ook de vrouw van onze Leo was van de partij. Het werd een gezellige avond met lekker Cubaans eten en veel rum!

23 maart 2013

Na het ontbijt heeft de Jef nog een massage gehad aan zijn rug want sinds een paar dagen heeft hij last van zijn rugspieren. Daarna stond onze Leo ons alweer op te wachten om ons naar de stad te brengen. Vandaag stond Havana Vieja op het programma. We hebben er een hele dag rondgelopen, bezochten de verschillende typische plaatsjes zoals de kathedraal, de twee cafés waar Hemingway mee de mojito en de daiquiri heeft helpen uitvinden, plaza vieja, het kapitool,... Tegen 5uur stond onze Leo met zijn madam ons alweer op te wachten aan de trappen van kapitool om ons terug naar de casa te brengen. Na het avondeten zijn we samen met hen nog naar de 'cañonarse' gaan kijken. Hier in Havana wordt elke avond om 9uur een kanonschot gelost met een hele parade erbij, wel eens de moeite om naar te gaan kijken.

24 maart 2013

Ook vandaag kwam de masseur nog langs voor een rugmassage voor de Jef na het ontbijt. De Jef en ik hebben daarna een hele valies gevuld met allemaal spullen van ons die al terug mee naar huis mogen met de ouders van de Jef. Na de middag zijn we naar Hotel Nacional gewandeld op het heetst van de dag, puffen was me dat! We hebben daar iets gedronken en daarna nog iets in de Jazz Club. 's Avonds hebben we gegeten in de casa en dan gewacht tot de ouders van de Jef naar de luchthaven vertrokken... Het afscheid was toch wel weer emotioneel... Wat ben ik toch slecht in afscheid nemen ;-) Daarna hebben wij al onze spullen terug in de rugzak gestoken want ook voor ons zal het morgen weer vroeg dag zijn. Om 5uur komt onze Leo ons ophalen om ons naar de luchthaven te brengen want om 8uur vertrekken we naar Mexico!

Wat een fantastische 3 weken Cuba hebben we hier achter de rug. Sorry voor deze enige blogpost maar hier in Cuba is er nergens geen internet. Verboden voor de Cubanen... Met als gevolg dat als je ergens al internet vindt er nog moet ingebeld worden zoals 10 jaar geleden bij ons het geval was en dat het supertraag gaat...

Veel leesplezier in ieder geval!

J&C!

• 26 Maart 2013 - 19:26

Mama:

haha, 't is weeral de moeite en amaai, die dolfijnen!!! hoe mooi en dat moet echt wel een hele belevenis geweest zijn! En dat strand en die blauwe zee, daar kunnen we hier alleen van dromen.
    't zal wel leuk geweest zijn met Ann en Mark en wa ne chique auto hadden ze gehuurd (precies wel ne lijkwagen maar toch ferm). Voor hun zit het erop en wij kunnen bijna ons valies gaan pakken.
    Hier blijft het koud, ni te doen, normaal vanaf volgende week beter maar dat is toch nog afwachten zalle maar als ik dan die foto's zie dan straalt hierbinnen het zonnetje ook wel een beetje, die onderwaterfoto's zijn ook wel heel goed gelukt dus dat was toch wel een mooi verjaardagsgeschenk he ;-)
    Nu zitten jullie in Mexico, waarschijnlijk ook heel mooi maar toch een land waar je extra voorzichtig moet zijn denk ik, dus, VOORZICHTIG ZIJN HE!!
    Allee, amuseer jullie en tot de volgende he xxxxxx
    mama, pa, Thomas en Loesje

• 28 Maart 2013 - 17:34

PAPIE:

Amaai Cato daar ga ik ook eens heen
    Die auto's , dolfijnen en een mooi strand meer moet né mens niet hebben zeker
    Maandag rij ik eerst nog naar Switserland naar de cross en dan nog effe naar NY en als ik dan thuis kom ga ik inpakken voor CUBA
    Nu nog eens naar het zh in geel ons moeke bezoeken ze heeft allerhande tests laten doen , en nu maar hopen dat alles in orde is
    DIKKE KUS XXXXXXXXXXXXXX
    PAPIE

• 01 April 2013 - 18:15

Gerda:

Eindelijk nog is tijd voor mijne favoriete blog te lezen!!!

Heb week plat gelegen mee de griep,dan weekske Turkije mee Tante Nicole en compagnie! Na da geluier van een week zijn we in de voormiddag geland en in namiddag naar het rusthuis gereden want daar was de verhuis s'morgens al begonnen naar het nieuw woon-zorgcentrum,en alle helpende handen waren welkom!
    Dus nu zijn we aan't werk in ons nieuw rusthuis en da is zo chaotisch,ni te geloven!!! Overuren draaien en kilometers afleggen wan t da kot is groooooot!!!!!!!! Dus na een dag werken ligt den deze strijk in de zetel, te tam voor nog iets te doen.

Cuba ziet er prachtig uit!!! Die auto's das toch ni te geloven dat ze die kunnen rijdend houden. Jullie onderwater-camera is echt een geweldig kado, die foto's zijn zo helder,echt ferm!!!
    Jaloers ben ik ook ;-) wie droomt er nu niet van mee dolfijnen te te spelen.

Tot blogs globetrotters

p.s.mee trouw van Stien moet ik tappen,brengen jullie een cubaanse sigaar mee? Dan kunnen we die samen( mss zijn er nog mensen die da is willen proeven) opdoempen :-)

• 05 April 2013 - 05:18

Jef En Cato:

Mams, jaaaa, echt een supergoed verjaardagskado! Het heeft al goed dienst gedaan en zal nog goed dienst doen! En die dolfijnen, wat een prachtige ervaring :-O Ze hebben zelfs de Iguazuwatervallen uit menne top 5 geduwd, zo leuk vond ik het :-) En ja begint al maar in te pakken want voor ge het weet staan wij jullie op te wachten in LA!

Paps, ja, gij had u daar ook zeker wel in u nopjes gevoeld in Cuba, rum, shikke auto's en sigaren :-) Als je ooit moest gaan wil ik altijd meegaan om u valies te dragen en de weg te wijzen!

Gerda, die Cubaanse sigaar, dat komt in orde :-) Hoe hadden jullie het gehad in Turkije? Hopelijk was het daar beter weer dan in België! En Cuba was idd de moeite, prachtig land en vriendelijke mensen! Veel succes in jullie nieuwe rusthuis, hopelijk betert het wat met de chaos eens alles wat zijn plek heeft gekregen!

• 08 April 2013 - 21:47

Tante Nicole:

Eindelijk jullie reisverslag van Cuba gelezen,dit vind ik prachtig,het heeft Canada op nummer 2 gezet!!!
    Zorg goed voor elkaar x

• 06 Februari 2015 - 16:06

Dirk Pauwels:

Hey, tof reisverslag, mag ik weten waar je de oldtimer met chauffeur geregeld hebt? En kunnen zij 4 personen en bagages vervoeren?

• 06 Februari 2015 - 20:30

Cato:

Dirk Pauwels; stuur mij eens een mailtje op cato_michiels@hotmail.com, dan stuur ik u de informatie die ik heb door.